Welkom

Welkom op deze blog waar ik regelmatig wat publiceer over ons huidige leven als pensionados. Afwisselend in Spanje en Nederland (de foto hierboven geeft onze huidige locatie aan). Mijn berichten kunnen verder over alles gaan wat ons (me) zoal bezighoudt. Reageren op een berichtje kan altijd. In de iPod op de blog kun je achtergrondmuziek starten. Als je je email-adres invult (onder het vertaalblokje), krijg je bij elke aanpassing van deze blog automatisch een mailtje.

donderdag 3 mei 2012

Zicht op El Día de la Cruz

De hele ochtend zijn op veel plaatsen in de pueblo dorpelingen bezig kruizen op te zetten en deze met bloemen te versieren. Het is weer El Día de la Cruz (de dag van het kruis). Op deze foto in Calle Real staat Dolores (de vrouw van onze oude buurman Paco) met Pilar, Inmaculada en Carmela bij een door hen gemaakt kruis. Vanavond is de celebración (viering) : bij elk kruis   música, comida y bebida (muziek, dans, eten en drinken). Hieronder een impressie van vorig jaar. Wij hebben andere plannen en slaan vanavond maar eens over.
De laatste tijd leek mijn (goede !) linkeroog wat versneld achteruit te gaan. Zowel bij het lezen als ver zien. Sterkere bril nodig, leek me. Dus mijn jaar- lijkse controle bij de oogkliniek van dr. Marcos maar een maand eerder laten plaats- vinden. Vanochtend bleek, na allerlei testen waaronder een scan, dat het oog gelukkig prima is. Geen nieuwe brillenglazen nodig. Er ligt gewoon een waas over de cornea (hoornvlies) van het linkeroog, wellicht een beginnende ontsteking. Alsof ik door een vuil raam kijk. De komende weken flink druppelen met o.a. FML (van Allergan) en Balance (van Systane). Over enkele weken opnieuw onderzoek. "We zien wel...."

Geen opmerkingen:

Een reactie posten