Welkom

Welkom op deze blog waar ik regelmatig wat publiceer over ons huidige leven als pensionados. Afwisselend in Spanje en Nederland (de foto hierboven geeft onze huidige locatie aan). Mijn berichten kunnen verder over alles gaan wat ons (me) zoal bezighoudt. Reageren op een berichtje kan altijd. In de iPod op de blog kun je achtergrondmuziek starten. Als je je email-adres invult (onder het vertaalblokje), krijg je bij elke aanpassing van deze blog automatisch een mailtje.

dinsdag 8 mei 2012

Werk aan de winkel

Na wat dagen relatieve rust, zijn we vandaag weer begonnen met het werken op het land. Mike neemt de tuinen rond het huis weer eens onder handen. Het is rustig weer,. zonnetje en 23 graden. De druiven schieten omhoog, maar ook het onkruid. Dus begin ik vandaag met het schoonhaffelen van de wijngaard. De aarde los maken en wat ophopen tegen de stammen van de druivenstruiken. Gezien de grootte van de wijngaard zal ik er de komende drie dagen wel mee bezig zijn.  Het onkruid laten we gewoon op het land liggen. Het wordt de komende tijd door de zon verpulverd. Over twee tot drie weken zal buurman Antonio de druivenstruiken (en ook wat planten in de moestuin) bepoederen van azufre (zwavel). Wij zijn dan even in NL. Daarna is het v.w.b. de druiven, gewoon laten groeien en eind augustus / begin september oogsten....

1 opmerking: