Welkom

Welkom op deze blog waar ik regelmatig wat publiceer over ons huidige leven als pensionados. Afwisselend in Spanje en Nederland (de foto hierboven geeft onze huidige locatie aan). Mijn berichten kunnen verder over alles gaan wat ons (me) zoal bezighoudt. Reageren op een berichtje kan altijd. In de iPod op de blog kun je achtergrondmuziek starten. Als je je email-adres invult (onder het vertaalblokje), krijg je bij elke aanpassing van deze blog automatisch een mailtje.

donderdag 31 mei 2012

Geld voor elkaar

Langzamerhand dringt het bij velen door, dat je tegenwoordig bij een bank nauwelijks nog geld kan lenen. Veel bankiers hebben er de afgelopen jaren zo'n puinhoop van gemaakt, dat overheden er miljarden (belastinggeld !) in moeten pompen om ze overeind te houden. Het einde is nog niet in zicht. Ik geloof, dat er nog veel banken zijn die nog steeds niet al hun verliezen in hun boeken hebben afgeschreven. En, dat ze in de toekomst - bij een euro-exit van Griekenland en andere landen - nog meer verliezen gaan lijden. De primaire nutstaak van een bank om met de spaargelden van hun klanten bedrijven en particulieren geld te lenen wordt steeds minder ingevuld. 
Het is dan interessant om te zien, dat er nu overal creatieve initiatieven worden ontwikkeld waar geldgevers en geldnemers elkaar ontmoeten. Via een tip van een vriend kom ik bij de website "geldvoorelkaar" terecht. Kijk hier maar eens. Dit zou weleens heel groot kunnen worden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten