Welkom

Welkom op deze blog waar ik regelmatig wat publiceer over ons huidige leven als pensionados. Afwisselend in Spanje en Nederland (de foto hierboven geeft onze huidige locatie aan). Mijn berichten kunnen verder over alles gaan wat ons (me) zoal bezighoudt. Reageren op een berichtje kan altijd. In de iPod op de blog kun je achtergrondmuziek starten. Als je je email-adres invult (onder het vertaalblokje), krijg je bij elke aanpassing van deze blog automatisch een mailtje.

zondag 1 juli 2012

La Furia Roja

Als Spanje de finalewedstrijd van het EK speelt, moet je dat natuurlijk live meemaken tussen de Spanjaarden. En dat doen we dan ook vanavond met wat vrienden op Plaza Tutti Frutti. Via bar Vinoleto met de beste tapas van Nerja. Het lijkt hier wel Queensday, maar dan in het rood. Onderweg zien we een enkele fan van La Squadra Azzurra. Volgens ons woont hier links de locale pizzabakker. Drie t-shirts in die kleurvolgorde, kan geen toeval zijn.
Mooi voetbal, 4-0, San Miguel en Heineken, 4x vuurpijlen en vreugdevuren, leuke vrienden, prachtige avond.
Spanje heeft dan wel weer Europa's beste voetbalelftal, de beste speler van dit toernooi is volgens mij de Italiaan Andrea Pirlo. Hem zien voetballen doet mij beseffen waarom ik (weer) een echte voetbalfan ben geworden. Dan vergeet je snel de schandalen in het voetbal, de belachelijke geldbedragen die er in omgaan en de vervelende sterallures van een aantal spelers. 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten