Welkom

Welkom op deze blog waar ik regelmatig wat publiceer over ons huidige leven als pensionados. Afwisselend in Spanje en Nederland (de foto hierboven geeft onze huidige locatie aan). Mijn berichten kunnen verder over alles gaan wat ons (me) zoal bezighoudt. Reageren op een berichtje kan altijd. In de iPod op de blog kun je achtergrondmuziek starten. Als je je email-adres invult (onder het vertaalblokje), krijg je bij elke aanpassing van deze blog automatisch een mailtje.

vrijdag 20 juli 2012

Skimmer stories

De RABO meldt vandaag met trots op hun website de schade door skimmers in juni met 85% te hebben verminderd. Hiervoor heeft deze bank wel alle betaalpassen van hun klanten op "uit" gezet voor gebruik buiten Europa. Het schijnt de bank miljoenen te schelen. Dit bericht gaat niet over betaalpasfraude en kwaadwillende Roemenen die met skimmen jouw of mijn geld uit een pinautomaat proberen te halen. Casa Domingo heeft ook skimmers. Maar een stuk minder gevaarlijk, dat weer wel. De skimmers die ík bedoel zijn filters, die aan het einde van zwembaden zijn aangebracht om het ergste vuil van het wateroppervlak tegen te houden voordat het water door het zandfilter gaat. In elke skimmer - wij hebben er twee in ons zwembad - zit een plastic mandje waarin dat vuil wordt opgevangen. Het is zaak om elke ochtend die mandjes even schoon te maken. 
Over wat we daarin zoal hebben aangetroffen de afgelopen jaren, zou ik heel wat berichten op deze blog kunnen schrijven. Ik beperk me tot het volgende : verwelkte bloemblaadjes, stuifmeel en zaden, cycades, krekels, sprinkhanen, spinnen, rupsen, maar ook veldmuizen, hagedissen, wormen, slangen, een jong vogeltje, een pad, haren, bloemen, blaadjes, etc. (de meer triviale vondsten laat ik in deze opsomming maar achterwege). Toen vriend en bioloog Huib hier 4 jaar geleden logeerde, kregen we elke dag van hem een uitgebreide analyse van de inhoud van de skimmermandjes. Gelukkig hebben wij zowel rondom ons land als om het zwembad afdoend hekwerk. Ik hoor weleens verhalen van mensen die zoals wij een zwembad hebben in de campo, maar dan zonder enig hekwerk. Verhalen over wat zij zoal 's morgens in hun zwembad aantreffen. Beesten die echt niet in een skimmertje passen, zoals bijvoorbeeld een verdwaalde en verzopen geit. 
Er is een overeenkomst met de blijdschap van de RABO. Door het frequente schoonhouden van de skimmers heb ik sinds de installatie in 2004 geen storingen gehad aan de motor in het pomphuis. En dat scheelt eveneens eurootjes.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten