Welkom

Welkom op deze blog waar ik regelmatig wat publiceer over ons huidige leven als pensionados. Afwisselend in Spanje en Nederland (de foto hierboven geeft onze huidige locatie aan). Mijn berichten kunnen verder over alles gaan wat ons (me) zoal bezighoudt. Reageren op een berichtje kan altijd. In de iPod op de blog kun je achtergrondmuziek starten. Als je je email-adres invult (onder het vertaalblokje), krijg je bij elke aanpassing van deze blog automatisch een mailtje.

woensdag 14 juli 2010

Blij met mijn cardioloog.


Vier jaar geleden kreeg ik last van “druk op de borst”. Bernadette Veeger, onze kordate huisarts in Spanje, verwees me toen gelijk door naar de Egyptische-Spaanse cardioloog Dr. Said Barakat in een privékliniek in Malaga. Een dag later had ik na een uitgebreid onderzoek de diagnose (foto’s, uitdraaien etc) in handen : plaque in een van de kransslagaders. Direct op medicijnen gezet (vaatverwijderaar, antistollingspil en cholesterolverlager), levensstijl aangepast (elke dag uur bewegen, aangepast menu etc) en halfjaarlijkse controle (bloedanalyse, echodoppler, ecg op loopband, longen etc). Na anderhalf jaar was de plaque helemaal weg (mooie foto’s), daarna jaarlijkse controle. Gisteren weer in Hospital Parque San Antonio in Málaga geweest. Mijn looptest was bijna een olympische prestatie en alle overige waarden waren prima. Said ging akkoord met mijn wens om per direct te stoppen met de cholesterolverlager. Die atorvastatines schijnen toch op de lange termijn veel bijwerkingen te hebben. Met dat dagelijkse antistollingspilletje ga ik gewoon door. Het is eigenlijk een aspirientje en dat zou elke 50-plusser sowieso moeten innemen. Hopelijk kan ik volgend jaar ook stoppen met die Diltiazem (vaatverwijderaar).

1 opmerking: