Welkom

Welkom op deze blog waar ik regelmatig wat publiceer over ons huidige leven als pensionados. Afwisselend in Spanje en Nederland (de foto hierboven geeft onze huidige locatie aan). Mijn berichten kunnen verder over alles gaan wat ons (me) zoal bezighoudt. Reageren op een berichtje kan altijd. In de iPod op de blog kun je achtergrondmuziek starten. Als je je email-adres invult (onder het vertaalblokje), krijg je bij elke aanpassing van deze blog automatisch een mailtje.

maandag 12 juli 2010

Felicidades en een echte kater.....

In de sfeervolle bar El Fuego in Nerja gisteravond met vrienden gekeken naar de bloedstollend spannende WK-finale.

Leuke confrontaties met Spaanse fans. Oranjegekte wordt volop gefilmd en gefotografeerd door toeristen. Het was fifty-fifty en Spanje wint eerlijk.
Flinke kater na afloop. Toch de stad in. Jawel, in het oranje. Maar wel zwaaiend met Spaanse vlag. Worden door uitzinnige Spanjaarden toch nog gefeliciteerd. Moet vaak met ze op de foto. Amerikaanse toeristen willen met mij op de foto, moet niet gekker worden. Spanje is gek geworden, vuurwerk, in alle fonteinen dansende jongeren, auto's en scooters luid toeterend met vlaggen. Feestende mensen staan langs de wegen en op kruisingen te kijken. In uitgaanscentrum op Plaza Tutti Frutti ook een uitzinnige menigte, wij feesten wel mee.
Toch blijven we niet de hele nacht. Thuis proberen we 's nachts nog wat herhalingen van Studio Sportzomer op TV te bekijken voor de nabeschouwingen. Om te verwerken zeg maar. Helaas er zijn alleen herhalingen van de Tour de France. De vlaggenmast heb ik vanochtend weggehaald. Mijn liefde voor Spanje gaat nu ook weer niet zover, dat ik alleen de Spaanse vlag laat wapperen......Toch mooie voetbalweken beleefd en tweede van de wereld is ook fantastisch. In 2014 in Brasil weer een kans. Dan wel zonder vuvuzela's en hopelijk zonder karatekid Nigel de Jong.
   

2 opmerkingen:

  1. ja ja zo zie ik het ook.Jaques is in Qualicum Beach en heeft de radio meegenomen, dat is beter voor zijn hart, zegt ie.2e van de wereld is ook fantastish, alleen maar 1 wedstrijd verloren.Ik hoop jullie zo nog even te Skypen, ik heb om 9.15 yoga en ik heb een hele lijst met dingen te doen. Jacques komt morgenavond thuis, dan Skypen wij jullie wel even ok. Leuk weer even jullie te zien.xoxoxoxotot gauw! M@R

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het waren inderdaad 4 mooie weken.Ik heb genoten van een van mijn hobbies. Jullie ook zo te lezen al die tijd ( in o.a. bar El Fuego ).Daphne heeft de finale ook temidden van Spanjaarden beleefd;ze zit op Mallorca.
    De emotionele kater is snel verwerkt.
    Zo en nu weer aan de slag. Etha heeft al vakantie en deze jongen moet/mag nog twee weken werken.
    Besos ,Arnold.

    BeantwoordenVerwijderen