Welkom

Welkom op deze blog waar ik regelmatig wat publiceer over ons huidige leven als pensionados. Afwisselend in Spanje en Nederland (de foto hierboven geeft onze huidige locatie aan). Mijn berichten kunnen verder over alles gaan wat ons (me) zoal bezighoudt. Reageren op een berichtje kan altijd. In de iPod op de blog kun je achtergrondmuziek starten. Als je je email-adres invult (onder het vertaalblokje), krijg je bij elke aanpassing van deze blog automatisch een mailtje.

donderdag 11 november 2010

Casa de la Cultura


Ons dorp is best trots op haar “Casa de la Cultura”. In het begin van de zeventiende eeuw werd dit gebouw al neergezet. Als graanpakhuis, ruiterij, en werkplaats en opbergruimte voor landbouwwerktuigen. Het telt twee verdiepingen met een patio voorzien van fraaie arcos (bogen) en pilaren van metselwerk. In de negentiger jaren van de vorige eeuw heeft men het verbouwd tot wat nu heet cultureel centrum “Casa del Apero” (letterlijk : het huis van het landbouwgereedschap).              


Nu biedt het onderdak aan de Bibliotheek en het Archeologisch Museum. Ook de Toerist Info is er gevestigd. Er zijn constant wisseltentoonstellingen (foto’s, schilderijen, beeldhouwwerk etc), er worden concerten gegeven en workshops.
Vandaag moest ik er even zijn en had mijn camera bij me. Hierbij wat plaatjes van dit fraaie antieke complex.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten