Welkom

Welkom op deze blog waar ik regelmatig wat publiceer over ons huidige leven als pensionados. Afwisselend in Spanje en Nederland (de foto hierboven geeft onze huidige locatie aan). Mijn berichten kunnen verder over alles gaan wat ons (me) zoal bezighoudt. Reageren op een berichtje kan altijd. In de iPod op de blog kun je achtergrondmuziek starten. Als je je email-adres invult (onder het vertaalblokje), krijg je bij elke aanpassing van deze blog automatisch een mailtje.

vrijdag 26 november 2010

Het wordt kouder....





We zien op TV, dat in NL de winter nu echt is begonnen. Hagel, sneeuw en temperaturen onder nul. Er schijnt zelfs volgende week al te kunnen worden geschaatst en enthousiastelingen gebruiken het E-woord (Elfstedentocht) al. Ik probeer het ze wel uit te leggen, maar de Spanjaarden hier begrijpen toch niets van die opwinding.



Vanochtend op het Plaza de Iglesia, op een bankje in het zonnetje onder de sinaasappelbomen, moet ik er ook maar niet aan denken. Wij eten elke middag nog heerlijk op ons terras buiten. Maar volgens de weerberichten is dat buiten eten snel afgelopen. Er schijnt vanuit het noorden een koufront aan te komen. De temperaturen gaan van 19 naar de 10 graden toe, brr. Ook neemt de regenkans toe. Het openhaardhout ligt klaar, laat de kou maar komen.



Er zijn nog wel wat toeristen (vooral wandelaars) hier, maar in de straatjes in El Casco Antigua (het oude dorpsdeel) is het toch rustig. We komen vrijwel alleen dorpelingen tegen.  




Geen opmerkingen:

Een reactie posten