Welkom

Welkom op deze blog waar ik regelmatig wat publiceer over ons huidige leven als pensionados. Afwisselend in Spanje en Nederland (de foto hierboven geeft onze huidige locatie aan). Mijn berichten kunnen verder over alles gaan wat ons (me) zoal bezighoudt. Reageren op een berichtje kan altijd. In de iPod op de blog kun je achtergrondmuziek starten. Als je je email-adres invult (onder het vertaalblokje), krijg je bij elke aanpassing van deze blog automatisch een mailtje.

maandag 1 november 2010

Drukte op de cementerio

Terwijl Mike bij Isabel (de kapster) zit, loop ik even door het dorp en kom bij de cementerio (kerkhof). Het is 's morgens rond 11.00 uur al behoorlijk druk. Vooral vrouwen. De enkele mannen zijn er om de trappen en stellages te verzetten. Ja, de doden liggen hier soms achthoog. De kapel waar een mis wordt gelezen zit helemaal vol. In het hele dorp zie je groepjes vrouwen lopen met flinke bossen verse bloemen. De sociale controle is behoorlijk. Het graf van je dierbaren móet er gewoon goed uitzien.
Naar aanleiding van het overlijden van één van NL's grootste schrijvers, Harry Mulisch, dezer dagen oud TV-interview met hem gezien. Onder de indruk van zijn gedachten over de dood. Ga snel weer eens wat van hem (her)lezen.





1 opmerking:

  1. Ik ben blij dat ik drie hoog woon en niet drie hoog lig. 8 hoog is mij te hoog. ik heb hoogtevrees. Gr uit leiden paul

    BeantwoordenVerwijderen