Welkom

Welkom op deze blog waar ik regelmatig wat publiceer over ons huidige leven als pensionados. Afwisselend in Spanje en Nederland (de foto hierboven geeft onze huidige locatie aan). Mijn berichten kunnen verder over alles gaan wat ons (me) zoal bezighoudt. Reageren op een berichtje kan altijd. In de iPod op de blog kun je achtergrondmuziek starten. Als je je email-adres invult (onder het vertaalblokje), krijg je bij elke aanpassing van deze blog automatisch een mailtje.

maandag 15 november 2010

Pompoensoep en internet

Buurman Antonio is onlangs 65 jaar geworden en sinds kort na 50 (!) jaar werken in de bouw “jubilado” (met pensioen). Hij woont nu - samen met zijn Rita - dus permanent in hun huis “Cortigo de Rita” in de campo. Omdat hij nu alle tijd heeft, werkt hij hele dagen aan zijn kelder. Hij hakt steeds een stuk rots weg, plaatst er stalen steunbalken en bouwt zo de ene na de andere kamer erbij. Regelmatig moet ik de voortgang komen bekijken en vraagt hij mij (!) om advies.
Tijdens één van die bezoekjes krijg ik een flinke “calabaza” (pompoen) mee die ín een olijfboom was gegroeid. Hij deed er niets mee. Nou wij wel. Mike heeft er een heerlijke pompoensoep van gemaakt, waar we dagen van eten. Natuurlijk brengt ze een pannetje naar beneden. Even later horen we een message-signaal op de computer en zien een chat-bericht op Skype “La crema de calabazas estaba muy rica!”.    
Omdat hun zoon twee jaar in Boston (USA) werkt, hebben ze sinds enkele weken ook internet, zodat ze regelmatig met hem kunnen skypen. Hoogzwangere dochter Eva woont tijdelijk bij hen in en heeft alle tijd om haar ouders de fijne kneepjes van hun laptop bij te brengen. Voorlopig gaat dat chatten via skype hun prima af. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten