Welkom

Welkom op deze blog waar ik regelmatig wat publiceer over ons huidige leven als pensionados. Afwisselend in Spanje en Nederland (de foto hierboven geeft onze huidige locatie aan). Mijn berichten kunnen verder over alles gaan wat ons (me) zoal bezighoudt. Reageren op een berichtje kan altijd. In de iPod op de blog kun je achtergrondmuziek starten. Als je je email-adres invult (onder het vertaalblokje), krijg je bij elke aanpassing van deze blog automatisch een mailtje.

dinsdag 2 november 2010

Hacer fuego (vuurtje stoken)

Op twee plekken liggen behoorlijke bergen tuinafval van de afgelopen maanden. Omdat we tegen een natuurpark wonen, mag hier in de droge zomermaanden i.v.m. brandgevaar geen open vuur worden gestookt. Doe je dat toch - in ons bergachtige gebied zijn rookpluimen van verre te zien - dan heb je binnen de kortste tijd de “policía forestal” op je dak en een flinke boete. Ook al omdat we zo tegen de bossen van Peñones zitten, heb ik bovendien elk jaar opnieuw een vergunning nodig om dat tuinafval te verbranden. Aan te vragen op de Ayuntamiento (gemeentehuis). Deze week lag de “permiso” uit Málaga weer keurig in mijn postbus. Vanaf morgen gaan we fikkie stoken. Vandaag staat er nog teveel wind, wel heerlijke temperatuur tot zo'n 23 graden. Gezien de hoeveelheid te verbranden afval zal me dat wel zeker twee volle dagen gaan kosten ! Omdat het jong groen (en hout) betreft schijn ik me niet te hoeven schamen over de CO2 uitstoot.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten