Welkom

Welkom op deze blog waar ik regelmatig wat publiceer over ons huidige leven als pensionados. Afwisselend in Spanje en Nederland (de foto hierboven geeft onze huidige locatie aan). Mijn berichten kunnen verder over alles gaan wat ons (me) zoal bezighoudt. Reageren op een berichtje kan altijd. In de iPod op de blog kun je achtergrondmuziek starten. Als je je email-adres invult (onder het vertaalblokje), krijg je bij elke aanpassing van deze blog automatisch een mailtje.

zaterdag 29 oktober 2011

7 miljard en één

Volgens allerlei berichten gaan we binnen enkele weken de 7 miljardste bewoner van onze planeet verwelkomen. Het is hard gegaan. Via een speciale website van de BBC (klik hier) ben ik erachter gekomen, dat ik destijds (op 2 augustus 1947) als nummer 2.462.225.817 op aarde kwam. Moet toen dus een stuk rustiger zijn geweest !
We zijn in een wereld van getallen terecht gekomen. 


                                    De asielwetgeving in NL is tegenwoordig strak geregeld. Het gaat ook hierbij om aantallen. Logisch, NL is de afgelopen 25 jaar behoorlijk vol geworden. Maar als je nu als minderjarige asielzoeker in NL aankomt heb je het goed. Je wordt niet uitgezet, maar er wordt een pleeggezin voor je gezocht en je mag op kosten van de overheid een opleiding volgen. Op je 18e moet je dan wel NL verlaten. Mooie deal lijkt me. Dit soort berichten gaan snel de wereld over. NL heeft inmiddels duizenden van deze minderjarigen opgevangen, waaronder 4.500 Angolezen. Nu is er een aardige jongen, Mauro en afkomstig uit Angola, die net 18 is geworden en dus terug moet naar zijn geboorteland. Hij en zijn pleegouders willen dat niet, de rechter heeft inmiddels al 2x een uitspraak gedaan dat Mauro terug moet. De minister van Immigratie en Asiel, Gerd Leers, bevestigt nog eens in een brief dat de jongeman terug moet. Onbegrijpelijk, dat er nu politieke partijen zijn die de uitspraak van de rechter, de Raad van State en de wet aan hun laars lappen. Al dagen wordt het parlement in NL door deze kwestie gegijzeld, de ene vergadering na de andere. De linkse oppositie en hun media proberen over het hoofd van deze jongen politiek gewin te halen. Allerlei belangrijke wetsvoorstellen blijven liggen, het parlement heeft geen tijd ze te behandelen. Slechte zaak.
De mening van Mike over die Mauro-zaak is ietwat anders. De asiel- en immigratiewetten en de uitvoering ervan door de overheid deugen volgens haar niet. Dus zolang dat niet verandert, dient de overheid alleen maar naar de mensen kijken i.p.v. naar de aantallen en letters. 


Het is vandaag net als gisteren weer een prachtige dag. Volop zon en rond de 23 graden. In de avond verschijnen er steeds dikke wolken, maar alleen in de sierra.
Er wordt door Mike weer flink in de tuin gewerkt. Ik ben volop bezig met het snoeien van een aantal uitgegroeide acaciabomen op het land en klim in de palmbomen. Met handzagen, duurt wat langer maar is gelijk mijn work-out. Met motorzagen ben ik niet zo handig op ladders en tegen schuine berghellingen.



1 opmerking:

  1. En dan ben ik het dus met mama eens :-)
    Eerst het systeem veranderen. De discussie dient de individuele casuistiek te overstijgen, en het syteem moet worden herzien. Nieuwe wetten en regels. Zo twiiterde ik dat ook vrolijk rond ;)
    Veel pleizer verder op de berg en jullie politieke debbatten! Zou graag aanschuiven in de zon en meedoen! XXX

    BeantwoordenVerwijderen