Welkom

Welkom op deze blog waar ik regelmatig wat publiceer over ons huidige leven als pensionados. Afwisselend in Spanje en Nederland (de foto hierboven geeft onze huidige locatie aan). Mijn berichten kunnen verder over alles gaan wat ons (me) zoal bezighoudt. Reageren op een berichtje kan altijd. In de iPod op de blog kun je achtergrondmuziek starten. Als je je email-adres invult (onder het vertaalblokje), krijg je bij elke aanpassing van deze blog automatisch een mailtje.

vrijdag 21 oktober 2011

Alles in perspectief

Als ik zo deze foto bekijk die Arnold afgelopen week van ons huis in de Andalusische herfst maakte moet ik gelijk aan het woord "perspectief" denken. Mike heeft er les in gehad : tekenen in perspectief. Maak maar eens een tekening van deze foto en zorg ervoor, dat je de juiste dieptewerking krijgt. Met andere woorden, dat alle lijntjes in de juiste richting lopen. In perspectief dus. Ga er maar aan staan.


Figuurlijk betekent "perspectief" iets heel anders. Namelijk : iemands "point of view". En dat lijkt een stuk makkelijker. Maar vind maar eens een context voor je mening en dan is het weer net zo moeilijk als "lijntjes in de juiste richting trekken". 


Ondanks de voorspelling van "hier en daar een wolkje en 5% kans op regen" is het vandaag weer een prachtige zonnige dag met temperaturen rond de 23 graden. De nachten zijn wel wat frisser aan het worden waardoor de temperatuur van ons zwembad maar net iets boven de 21 graden zit. Voorlopig blijven we aan het eind van de middag nog dagelijks een uur onze baantjes trekken. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten