Welkom

Welkom op deze blog waar ik regelmatig wat publiceer over ons huidige leven als pensionados. Afwisselend in Spanje en Nederland (de foto hierboven geeft onze huidige locatie aan). Mijn berichten kunnen verder over alles gaan wat ons (me) zoal bezighoudt. Reageren op een berichtje kan altijd. In de iPod op de blog kun je achtergrondmuziek starten. Als je je email-adres invult (onder het vertaalblokje), krijg je bij elke aanpassing van deze blog automatisch een mailtje.

zaterdag 22 oktober 2011

Eindelijk.......regen !

Deze dag begint geheel bewolkt, aan het eind van de ochtend begint het zachtjes te regenen. Met de temperatuur is niets mis, tussen de 21 en 22 graden. Eindelijk, na maandenlange droogte : regen. Het is perfect voor het kurkdroge land, de gewassen en de fruitbomen. Zoals alle campesinos (boeren) hier ben ook ik dus blij met dit hemelwater. Zolang het maar rustig blijft vallen. Mooie druilerige regen, zodat het goed wordt opgenomen in de grond. De kranen van de 6 waterklokjes heb ik gelijk uitgezet. Dit wordt een weekend van veel lezen. Mike is al dagen in de ban van de thrillers van David Baldacci die zich afspelen in het juridische milieu in Washington. Op het bureaublad van mijn iPad liggen de weekendkranten met bijlagen klaar om gelezen te worden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten