Welkom

Welkom op deze blog waar ik regelmatig wat publiceer over ons huidige leven als pensionados. Afwisselend in Spanje en Nederland (de foto hierboven geeft onze huidige locatie aan). Mijn berichten kunnen verder over alles gaan wat ons (me) zoal bezighoudt. Reageren op een berichtje kan altijd. In de iPod op de blog kun je achtergrondmuziek starten. Als je je email-adres invult (onder het vertaalblokje), krijg je bij elke aanpassing van deze blog automatisch een mailtje.

donderdag 23 februari 2012

De dieren zijn het slachtoffer

Natuurlijk wil ook ik, dat de er over 100 jaar nog steeds tijgers rondlopen over deze overbevolkte planeet. Dat er ergens in donker Afrika nog steeds enkele chimpansees in een beetje bos leven en ik nog kan genieten van een broodje tonijn. Daarom doneren we toch aan o.a. het Wereld Natuur Fonds ? Vandaag circuleren op internet ineens berichten afkomstig uit Noorwegen, dat een groot deel van het geld van het WWF voor projecten in Tanzania gewoon is verdwenen. Waarschijnlijk als gevolg van corruptie (lees : ordinaire diefstal). Oslo komt morgen met een bericht, dat ze per direct de subsidiekraan naar dit fonds dicht gaan doen. In NL schijnt de Postcodeloterij in het geheim onderzoek te verrichten naar mogelijke corruptie bij een van hun goede doelen, Greenpeace. In afwachting van verdere berichten zal ik mijn donaties aan dit soort organisaties ook maar eens stopzetten. Sorry, lieve tijgers en chimpansees.    

Geen opmerkingen:

Een reactie posten