Welkom

Welkom op deze blog waar ik regelmatig wat publiceer over ons huidige leven als pensionados. Afwisselend in Spanje en Nederland (de foto hierboven geeft onze huidige locatie aan). Mijn berichten kunnen verder over alles gaan wat ons (me) zoal bezighoudt. Reageren op een berichtje kan altijd. In de iPod op de blog kun je achtergrondmuziek starten. Als je je email-adres invult (onder het vertaalblokje), krijg je bij elke aanpassing van deze blog automatisch een mailtje.

zondag 26 februari 2012

Pensioen in zicht

"U wordt binnenkort 65 jaar", zo begint de brief die ik gisteren in de post krijg van de SVB. De Sociale Verzekerings- bank - belast met de uitvoering van de Algemene Ouderdoms-wet - legt in de brief uit, hoe ik in 4 stappen een AOW-pensioen kan aanvragen. "Ga naar de site, log in met je DigiD en vul het aanvraag-formulier in". Binnen drie weken belooft de SVB mij dan hun beslissing over mijn AOW-pensioen te berichten. Na 10 pogingen die eindigen met een foutmelding, geef ik het op. Mijn laptop en software zijn OK, terwijl ook mijn DigiD-gegevens juist zijn. De website is dus onbereikbaar. Wellicht proberen er op deze donkergrijze zondagmiddag honderdduizenden met hun DigiD toegang tot de overheid te krijgen. Voor belastingaangiftes, bezwaren op hun WOZ-aanslagen etc. Overbezetting of toch iets anders ? Nergens info te vinden. Slechte dienstverlening van de mensen van de SVB en DigiD. Morgen maar gewoon via een ouderwetse telefoon een schriftelijk aanvraagformulier vragen, invullen en opsturen. Hopelijk gaan straks de AOW-betalingen wel correct en automatisch..... 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten