Welkom

Welkom op deze blog waar ik regelmatig wat publiceer over ons huidige leven als pensionados. Afwisselend in Spanje en Nederland (de foto hierboven geeft onze huidige locatie aan). Mijn berichten kunnen verder over alles gaan wat ons (me) zoal bezighoudt. Reageren op een berichtje kan altijd. In de iPod op de blog kun je achtergrondmuziek starten. Als je je email-adres invult (onder het vertaalblokje), krijg je bij elke aanpassing van deze blog automatisch een mailtje.

zaterdag 18 februari 2012

Nieuwe kaart van NL

De VPRO-TV brengt deze weken weer heel wat nostalgische beelden met een serie over Koot en Bie. Dat doet me terugdenken aan een partij waar ik - als "vrije jongen" - in 1980 wel sympathie voor kon voelen. De Tegenpartij (ja, die van "geen gezeik, iedereen rijk" en "samen voor ons eigen") van de heren F. Jacobse en Tedje van Es. Omdat ik altijd wel iets heb gehad met sociale geografie, volgde ik met meer dan gewone interesse hun nieuwe kaart van NL met daarop thuislanden voor groepen buitenlanders. Ze waren hun tijd ver vooruit. 
De laatste dagen circuleert er hier in de Republiek Amsterdam deze nieuwe kaart van NL. Er is niet veel veranderd. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten