Welkom

Welkom op deze blog waar ik regelmatig wat publiceer over ons huidige leven als pensionados. Afwisselend in Spanje en Nederland (de foto hierboven geeft onze huidige locatie aan). Mijn berichten kunnen verder over alles gaan wat ons (me) zoal bezighoudt. Reageren op een berichtje kan altijd. In de iPod op de blog kun je achtergrondmuziek starten. Als je je email-adres invult (onder het vertaalblokje), krijg je bij elke aanpassing van deze blog automatisch een mailtje.

zondag 5 februari 2012

Zoek de verschillen

Vanochtend na een uurtje of twee spitten op het wijnveld weer even tijd voor koffie met bizcoche (door Mike gemaakte Spaanse citroencake). Ineens realiseren we ons, dat we heel lang geleden ook in deze samenstelling bij elkaar waren. Een jubileum. We gaan namelijk exact 50 jaar terug. Naar Rotterdam, waar ik als 15 jarige oude broer die twee kleintjes meeneem voor een rondvaart bij SPIDO. Nu neem ik ze weer aan de hand mee en breng ze de geheimen van het verbouwen van wijn bij. Op de rechter foto : 2012, vlnr Arnold, Eric et moi), op de linker zwartwit plaat : 1962, vlnr serieuze moi, Eric en Arnold). Zoek de verschillen.


De wind is gedraaid, hij komt nu vanuit het zuiden. De temperatuur klimt aardig omhoog, morgen schijnt het 18 graden te worden. Natuurlijk dit alles met zon. Vrienden in NL niet jaloers worden, er wordt hier wel zwaar fysieke arbeid geleverd.


Voor de lunch zoeken we dadelijk een plekkie uit de wind op bij Bar El Cerro. Vanuit daar hebben we een mooi uitzicht op het inmiddels schoonste wijnveld van de vallei !

1 opmerking: