Welkom

Welkom op deze blog waar ik regelmatig wat publiceer over ons huidige leven als pensionados. Afwisselend in Spanje en Nederland (de foto hierboven geeft onze huidige locatie aan). Mijn berichten kunnen verder over alles gaan wat ons (me) zoal bezighoudt. Reageren op een berichtje kan altijd. In de iPod op de blog kun je achtergrondmuziek starten. Als je je email-adres invult (onder het vertaalblokje), krijg je bij elke aanpassing van deze blog automatisch een mailtje.

donderdag 2 februari 2012

Gevoelstemperatuur


Tijdens onze wandeling gistermiddag langs de kust van Torrox Costa was het zonnig en 17 graden. Overal staan bloemen in de tuin en hangt er fruit aan de bomen, zoals de citroenboom rechts.  Alleen de bladloze vijgenboom doet ons eraan herinneren, dat het ook hier winter is. 
Vandaag staan de Spaanse media bol van berichten, dat er een ola de frío (koufront) aan gaat komen. Het meisje van de benzinepomp waar we weer eens twee volle gastanken halen spreekt zelfs van een ola de Sibéria. Het gaat morgen hard waaien en de temperaturen gaan 10 graden naar beneden. Voor het eerst hoor ik hier de term sensación térmica (gevoelstemperatuur). De komende dagen staat er werk op het land gepland. Dat zal zeker wel lukken met behulp van mijn twee broers, Eric en Arnold, die wel kou gewend zijn. Ze komen uit het Siberische NL en ik ga ze straks van Málaga Airport ophalen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten