Welkom

Welkom op deze blog waar ik regelmatig wat publiceer over ons huidige leven als pensionados. Afwisselend in Spanje en Nederland (de foto hierboven geeft onze huidige locatie aan). Mijn berichten kunnen verder over alles gaan wat ons (me) zoal bezighoudt. Reageren op een berichtje kan altijd. In de iPod op de blog kun je achtergrondmuziek starten. Als je je email-adres invult (onder het vertaalblokje), krijg je bij elke aanpassing van deze blog automatisch een mailtje.

maandag 20 februari 2012

Steeds ouder en toch meer geheugen......

Mijn MacBook (13 inch) is alweer van eind 2009 en heeft voor de data-opslag een 250 Gigabyte harde schijf. Aan het interne geheugen van 4GB ligt het niet. Maar mijn voortdurend uitdijende foto- en filmarchief kan ik al lang niet meer op die harde schijf kwijt. De back-up schijven die in NL en Spanje staan, hebben elk een opslagcapaciteit van 1,5 TB, dus dat zit wel snor. Dus ben ik maar eens op zoek gegaan naar een geheugenuitbreiding van de MacBook. Met een verdubbeling tot 500GB zou ik tevreden zijn. De telefonische helpdesk van Apple en haar premium reseller iCentre vertellen me, dat er geen verdere geheugenuitbreiding voor mijn type laptop mogelijk is. Daar is ie alweer te oud voor. Budgettair komt de aanschaf van een nieuwe MacBook Air even niet in beeld. Terwijl ik afgelopen vrijdag met ze aan de telefoon zit, lees ik gelijktijdig wat Twitter-berichten.
Een van de mensen die ik vanaf het eerste uur op Twitter volg is Vincente Evers, een man met een passie voor innovatie en gadgets. Hij twittert - "as we speak " - het volgende :


Maccare.nl heeft hybride schijf in macbook gezet. 500gig met 4gbyte buffer. Ssd performance voor €150: Momentes xt van seagate. Topsnelheid

Enkele seconden later :
Seagate Momentus XT is volgens cnet tweeakters super snel.

Daarna twittert Jeroen Wollaars, enthousiaste Apple-gebruiker en verslaggever bij NOS-journaal, dat hij er ook één reserveert. 

Als ik MacCare bel, kan ik er nog net één reserveren. Ze blijken in de Van Kinsbergenstraat te zitten, enkele autominuten van me vandaan. Heerlijk om in zo'n wereldstad als Amsterdam te wonen. Vandaag bouwen ze die supersnelle 500GB schijf in en een paar uur later ben ik helemaal happy. De MacBook is nog sneller, ineens helemaal stil (!) en ik heb in no-time o.a. mijn meer dan 100 GB grote fotobestand voortaan op één laptop. Ik twitter-dank Vincente voor de tip. Leve de social media !
MacCare.nl is official Apple-reseller, prima adviezen, service etc. Ze hebben er sinds vandaag in ieder geval een nieuwe klant bij. 
(de foto is van Vincente Evers)   

Geen opmerkingen:

Een reactie posten