Welkom

Welkom op deze blog waar ik regelmatig wat publiceer over ons huidige leven als pensionados. Afwisselend in Spanje en Nederland (de foto hierboven geeft onze huidige locatie aan). Mijn berichten kunnen verder over alles gaan wat ons (me) zoal bezighoudt. Reageren op een berichtje kan altijd. In de iPod op de blog kun je achtergrondmuziek starten. Als je je email-adres invult (onder het vertaalblokje), krijg je bij elke aanpassing van deze blog automatisch een mailtje.

zaterdag 11 februari 2012

Rayonhoofd Osdorp rapporteert

Neen, dit is geen foto uit de ruimte. Het is een plaatje dat ik vanochtend maak vanaf mijn balkon, met de lens recht naar beneden gericht. We kregen zo'n foto enkele dagen geleden al doorgestuurd van Pieter. Toen dachten we, dat deze cirkels door kunstzinnige mensenhanden waren gemaakt. Of door vogels op het toen nog zachte ijs. De figuren in het ijs blijken echter door de stromingen in het water te zijn ontstaan. De natuur kent zijn eigen schoonheid.
Ondanks de behoorlijk lage temperaturen van de afgelopen twee weken is de Sloterplas nog steeds niet bevroren. Het schijnt te komen door de flinke diepte van de plas, de behoorlijke golfslag en de vele honderen (duizenden ?) watervogels die er hun toevlucht hebben gezocht. Op de grachten, sloten en meertjes rondom de Sloterplas ligt wel ijs. Wat we deze week in Spanje ook zagen, vertoonde zich afgelopen nacht hier ook. Een halo rond de vrijwel volle maan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten