Welkom

Welkom op deze blog waar ik regelmatig wat publiceer over ons huidige leven als pensionados. Afwisselend in Spanje en Nederland (de foto hierboven geeft onze huidige locatie aan). Mijn berichten kunnen verder over alles gaan wat ons (me) zoal bezighoudt. Reageren op een berichtje kan altijd. In de iPod op de blog kun je achtergrondmuziek starten. Als je je email-adres invult (onder het vertaalblokje), krijg je bij elke aanpassing van deze blog automatisch een mailtje.

dinsdag 23 oktober 2012

Vijftig tinten muziek

Een paar weken geleden alweer hebben we de e-boeken trilogie Fifty Shades of Grey gelezen. Jawel, zelfs ik wilde weleens weten waarom plotseling die lezersgekte in de USA ontstond. Omdat het bouquettereeks-gehalte van deze boeken mij wat teveel werd, ben ik na het tweede deel gestopt. Mijn lieftallige partner heeft me na enig aandringen de inhoud van het derde deel onthuld. Romanticus als ik ben beleef ik het lezen van boeken vrijwel altijd intens. Ik noteer en beluister meestal de muziek die voor komt in de boeken die ik lees. Zo kan ik me nog beter inleven. Alsof ik middenin de verfilming ervan zit. Ik lees daarom nooit boeken waarvan ik de verfilming al heb gezien. Bij zo'n filmische beleving hoort natuurlijk ook muziek. En dat is waar die Fifty Shades of Grey boeken in excelleren. E.L. James, de schrijfster, meldt bij nog al wat scènes de muziek die de hoofdpersonen op die momenten beleven. Enkele van de vele nummers zijn : Principles of Lust (Enigma), Try (Nelly Furtado), Salvator Mundi (Winchester Cathedral Choir), The Great Gig In The Sky (Pink Floyd), Inside My Love (Delilah), Adagio (A. Marcello), Lightning Strike (Snow Patrol) etc. Heel bijzonder is een nummer tegen te komen, dat wordt gezongen door Limin Yang de echtgenote van mijn vriend Huib, die in Shanghai woont (small world). Klik onder maar eens op dit nummer (Bachanias Brasilianas) en beluister datgene wat hoofdpersoon Anastasia in de Rode Kamer allemaal hoort tijdens de sm-ervaringen. Eronder het mooie stuk Songs of the Auvergne door Natania Davrath. De verfilming schijnt in de maak te zijn. Nu ik de soundtrack al heb beleefd, hoef ik hem niet meer te zien.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten