Welkom

Welkom op deze blog waar ik regelmatig wat publiceer over ons huidige leven als pensionados. Afwisselend in Spanje en Nederland (de foto hierboven geeft onze huidige locatie aan). Mijn berichten kunnen verder over alles gaan wat ons (me) zoal bezighoudt. Reageren op een berichtje kan altijd. In de iPod op de blog kun je achtergrondmuziek starten. Als je je email-adres invult (onder het vertaalblokje), krijg je bij elke aanpassing van deze blog automatisch een mailtje.

woensdag 17 oktober 2012

Visitekaartje

Gisteren stond eind van de middag weer de jaarlijkse controle door mijn Libanese cardioloog Said Bakarat op het programma. Omdat het Hospital Parque San Antonio aan een kilometers lange boulevard ligt van Malagueta, één van de mooie stranden van Málaga, is dit altijd aanleiding voor een fikse wandeling vooraf. Het is met 23 graden nog steeds prima weer.
Dit keer lopen we door tot voorbij Muelle Uno van de haven van Málaga. Het is de voormalige kade nr. 1. Tot zo'n twee jaar geleden stonden er nog lege en verwaarloosde havengebouwen en er lagen wat marineschepen en veerboten aangemeerd. Het was zeker geen visitekaartje van de stad. Het gebied is flink op de schop gegaan. Begin dit jaar is Muelle Uno geopend (zie ook: www.muelleuno.com). Het is een luxe jachthaven geworden met een mooie boulevard, luxe winkels en veel horeca. Vandaag liggen er geen cruiseschepen afgemeerd en het is er wel heel erg rustig. Ik kan me niet voorstellen, dat deze ondernemers het alleen moeten hebben van de honderdduizenden passagiers die hier jaarlijks met cruiseschepen aankomen....
Later op de middag zijn de resultaten van de echo van hart en bloedvaten en de looptest prima. De bloedanalyse laat echter zien, dat mijn LDL (het "slechte" cholesterol) weer wat aan de hoge kant is. Als dat hoger wordt, is het risico op plaque in de aderen (waardoor ik in 2006 bij deze cardioloog terecht kwam) aanwezig. Dan zou ik weer aan de vastatine moeten, een medicijn waar ik door zijn bijwerkingen eigenlijk fel op tegen ben. De komende vier weken ga ik daarom dagelijks een nieuw medicijn (Lycocor) slikken, het is een nieuw Amerikaans voedingssupplement (pas in Spanje goedgekeurd) met een extract van licopeen (tomaat). Als dat heeft geholpen, gaan we zeker elke avond een of twee in olijfolie gebakken tomaten eten.....Ik ken nog al wat Spanjaarden hier die dat doen. Alles voor een goed cholesterol, het visitekaartje van je bloed zal ik maar zeggen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten