Welkom

Welkom op deze blog waar ik regelmatig wat publiceer over ons huidige leven als pensionados. Afwisselend in Spanje en Nederland (de foto hierboven geeft onze huidige locatie aan). Mijn berichten kunnen verder over alles gaan wat ons (me) zoal bezighoudt. Reageren op een berichtje kan altijd. In de iPod op de blog kun je achtergrondmuziek starten. Als je je email-adres invult (onder het vertaalblokje), krijg je bij elke aanpassing van deze blog automatisch een mailtje.

maandag 1 oktober 2012

Pagina 52, vijfde zin

Het is vandaag een grijze en regenachtige dag. Bij uitstek een dag om een goed boek te lezen. Op een blog van een enthousiaste literatuurliefhebster lees ik over een nieuwe Facebook- of Twitter-hype. De opdracht is : "neem het boek wat je aan het lezen bent of het dichtstbijzijnde boek, ga naar pagina 52 en schrijf de vijfde zin over, zonder de titel te noemen".  De bedoeling is dan dat anderen de titel van het boek raden. Vreemd, want in dit nieuwe gezelschapsspel en raadspelletje leest nauwelijks iemand gelijktijdig hetzelfde boek. Bovendien lijkt me de ene zin nauwelijks veelzeggend genoeg om daarmee de titel te kunnen herkennen. Toch hierbij dan mijn zin : "Theorie ? In het boek Openbaring vind je het bewijs al, daar staat in beschreven hoe de komst van de Messias wordt voorafgegaan door vijf stadio, bijvoorbeeld het ineenstorten van de economie"
Ben benieuwd naar eventuele reacties ! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten