Welkom

Welkom op deze blog waar ik regelmatig wat publiceer over ons huidige leven als pensionados. Afwisselend in Spanje en Nederland (de foto hierboven geeft onze huidige locatie aan). Mijn berichten kunnen verder over alles gaan wat ons (me) zoal bezighoudt. Reageren op een berichtje kan altijd. In de iPod op de blog kun je achtergrondmuziek starten. Als je je email-adres invult (onder het vertaalblokje), krijg je bij elke aanpassing van deze blog automatisch een mailtje.

vrijdag 14 januari 2011

Miguel stopt ermee


Afgelopen week kwam Miguel met de mededeling, dat hij per direct stopt met het bijhouden van ons wijnveld. Steeds meer heeft hij last van zijn lichaam dat niet meer doet wat hij wil. Miguel is bijna 85 jaar ! 
Bij aankomst vorige week vonden we het al vreemd, dat de druiven nog niet waren gesnoeid. Normaal doet hij dat rond de kerstdagen. Vanaf nu zal ik het dus zelf moeten doen. Gelukkig heb ik de afgelopen jaren hem steeds geholpen en heeft hij me goed ingewerkt. 
Met het snoeien moet ik nog enkele dagen wachten. Tot “luna menguante”, afnemende maan, dat is volgens de maankalender rond 24 januari. 
Alhoewel ik sta te popelen, want met de hoge temperaturen van de laatste week zie ik hier en daar al uitlopers !
In ieder geval : "¡ Miguel, muchas gracias !"

1 opmerking:

  1. Je kunt natuurlijk ook een wijnknecht inhuren, ruim 54 jaar oud en een bloed mooi wijf van 51. haha

    BeantwoordenVerwijderen