Welkom

Welkom op deze blog waar ik regelmatig wat publiceer over ons huidige leven als pensionados. Afwisselend in Spanje en Nederland (de foto hierboven geeft onze huidige locatie aan). Mijn berichten kunnen verder over alles gaan wat ons (me) zoal bezighoudt. Reageren op een berichtje kan altijd. In de iPod op de blog kun je achtergrondmuziek starten. Als je je email-adres invult (onder het vertaalblokje), krijg je bij elke aanpassing van deze blog automatisch een mailtje.

woensdag 19 januari 2011

Pech en geluk

Tijdens het snoeiwerk op het wijnveld krijg ik afgelopen dinsdag een tak in mijn (slechte) rechteroog. Behoorlijk pijnlijk, dus snel de berg op en in huis het oog flink uitspoelen en behandelen met druppels. De pijn wordt minder maar, "se causa molestia" (het hindert nog steeds). Dus gisteren toch maar even langs de oogkliniek van Dr. Marcos in Torre del Mar. Marcos himself doet een grondig onderzoek: er zit toch een beschadiging op de oogbol. Dus - ook ter voorkoming van een ontsteking - flink insmeren met een oogzalfje en 24 uur een "tapa" op het oog. Een week lang 4x per dag de creme erop. De pijn en hinder is gelijk verdwenen. Ik heb mijn lesje wel weer geleerd : nooit die beschermbril afzetten tijdens het snoeien.
Het was gisteravond wel hilarisch : de lamme helpt de blinde.


Goed nieuws trouwens gisteravond. Van González Espinosa, komt per e-mail het resultaat binnen van de bloedanalyse van diezelfde ochtend. In november afgelopen jaar was mijn psa-waarde (van de prostaat, "antigeno prostaticvo especifico, met. F.I.A") ineens uitgekomen op 10,30 ng/ml. Als dat nu nog steeds zo was, gaan bij de uroloog de alarmbellen af en moet er actie worden ondernomen. Nu was de waarde gelukkig weer redelijk normaal, 4,48 ng/ml. Een hele opluchting. Sinds november ben ik dagelijks een seleniumtablet gaan slikken. Daar zal ik zeker mee doorgaan, net als met die dagelijkse goji-bessen. Blijkbaar doe ik het daar goed op. 


Vandaag maar even geen snoeiwerk. Het is weer tijd voor een goed boek.
Mike gaat nog steeds goed vooruit. Eens per week fysiotherapie en meerdere keren per dag doet ze getrouw haar oefeningen. De afstanden die ze nu loopt worden steeds langer. Ze zit - op horizontale stukken - tegen de 6 km per uur, de normale loopsnelheid. Ook staat ze weer regelmatig in de keuken !

1 opmerking:

  1. Danique Castenmiller19 januari 2011 om 18:12

    Tjonge jan, wat een pech, wat een pech! Die veiligheidsbril dus maar niet meer afzetten. Fijn te lezen dat Mike vooruit gaat. Wel een fijne ziekenboeg daar in Spanje!

    BeantwoordenVerwijderen