Welkom

Welkom op deze blog waar ik regelmatig wat publiceer over ons huidige leven als pensionados. Afwisselend in Spanje en Nederland (de foto hierboven geeft onze huidige locatie aan). Mijn berichten kunnen verder over alles gaan wat ons (me) zoal bezighoudt. Reageren op een berichtje kan altijd. In de iPod op de blog kun je achtergrondmuziek starten. Als je je email-adres invult (onder het vertaalblokje), krijg je bij elke aanpassing van deze blog automatisch een mailtje.

vrijdag 4 maart 2011

Elektrisch tanken in onze wijk

Vandaag wordt in Nieuw West (aan de Johan Huizingalaan) het honderdste oplaadpunt in Amsterdam in gebruik genomen. Dus vanaf nu kunnen we ook in onze buurt tanken, of beter gezegd opladen. Tenminste, als we een elektrische auto zouden hebben.


Als ik goed observeer, zie ik toch al aardig wat elektrische auto's hier rondrijden. Vooral bestelauto's. 



Op internet lees ik, dat in samenwerking met energieleverancier Nuon en netwerkbeheerder Alliander de gemeente Amsterdam ervoor zorgt, dat bezitters van een elektrische auto tot eind maart 2012 hun auto gratis kunnen opladen met groene stroom. Met de nu al 100 oplaadpunten heeft Amsterdam één van de grootste netwerken van Europa. Zo'n ontwikkeling stemt zeker tot tevredenheid. Toch benieuwd wanneer en tegen welke kosten het mogelijk wordt om met een elektrische auto van Amsterdam naar Zuid Spanje te rijden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten