Welkom

Welkom op deze blog waar ik regelmatig wat publiceer over ons huidige leven als pensionados. Afwisselend in Spanje en Nederland (de foto hierboven geeft onze huidige locatie aan). Mijn berichten kunnen verder over alles gaan wat ons (me) zoal bezighoudt. Reageren op een berichtje kan altijd. In de iPod op de blog kun je achtergrondmuziek starten. Als je je email-adres invult (onder het vertaalblokje), krijg je bij elke aanpassing van deze blog automatisch een mailtje.

zaterdag 19 maart 2011

Onze twitterende wijkagent

Steeds weer verbaas ik me over de inzet van de politie hier in Nieuw West in Amsterdam. Bij een incident zijn ze er steeds snel bij én in grote getale. Je ziet dan politiemensen op mountainbikes, met surveillance auto's en motoren, in allerlei outfits. Bij vluchtende overvallers cirkelt er al snel een heli boven Osdorp. Onze wijkagent (officieel "buurtregisseur"), Don de Jong - wie kent hem niet ? - is goed uitgerust met zijn Blackberry. Hij twittert tijdens zijn ronde in de wijk er ook mobiel vrolijk op los. Wijkbewoners (zoals ik) volgen hem met interesse. Een autoinbraak of een poging ertoe, een paar straten verder, een woninginbraak. Bewoners volgen hem en twitteren hem wat ze hebben gezien. 
Vanmiddag loop ik de winkelgalerij aan de Osdorper Ban en zie een politieagent een foto maken van de bushalte en even later bekeuringen uitschrijven. Thuis zie ik op Twitter, dat het onze wijkagent is. Toch weer een mooi staaltje van "handhaving en transparantie". Er is hier duidelijk sprake van een zero-tolerance beleid. Het is alleen jammer, dat de politiek in Amsterdam nog steeds worstelt met de vraag wat ze toch met die 250 voornamelijk Marokkaanse draaideurcriminelen moet doen. 
Hieronder de bewuste tweet :





Don de Jong
Het was weer druk op de bushalte van de Osdorper Ban! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten