Welkom

Welkom op deze blog waar ik regelmatig wat publiceer over ons huidige leven als pensionados. Afwisselend in Spanje en Nederland (de foto hierboven geeft onze huidige locatie aan). Mijn berichten kunnen verder over alles gaan wat ons (me) zoal bezighoudt. Reageren op een berichtje kan altijd. In de iPod op de blog kun je achtergrondmuziek starten. Als je je email-adres invult (onder het vertaalblokje), krijg je bij elke aanpassing van deze blog automatisch een mailtje.

zaterdag 5 maart 2011

Osseknarren komen niet uit Oss

"Missen jullie Brabant niet ?", horen we vaak Amsterdammers aan ons vragen. Eigenlijk niet, we hebben het - als we in NL zijn - hier in de hoofdstad prima naar de zin.
Het is alleen rondom huis deze dagen wat stilletjes. Geen carnavalsgeluiden, geen dweilorkesten op straat, geen optochten en in alle winkels verklede mensen. Dit is echt "boven de rivieren".
Toch blijkt, dat in Amsterdam wel carnaval wordt gevierd. Hier in Osdorp (nu even "Knardorp" geheten) zijn de "Osseknarren" behoorlijk actief. Gisteravond was de aftrap met het grote Flkauwekullebal. Voor het eerst sinds jaren is er vandaag echter helaas geen optocht. Gisteren zagen we de voltallige Raad van Elf met gevolg door de drukke winkelstraat Tussenmeer lopen. Een gezellige boel. Als ik een schoenenzaak uitloop, neem ik onwillekeurig afscheid met een krachtig "hou doe !" 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten