Welkom

Welkom op deze blog waar ik regelmatig wat publiceer over ons huidige leven als pensionados. Afwisselend in Spanje en Nederland (de foto hierboven geeft onze huidige locatie aan). Mijn berichten kunnen verder over alles gaan wat ons (me) zoal bezighoudt. Reageren op een berichtje kan altijd. In de iPod op de blog kun je achtergrondmuziek starten. Als je je email-adres invult (onder het vertaalblokje), krijg je bij elke aanpassing van deze blog automatisch een mailtje.

zondag 6 maart 2011

Hoge nood ? No problem.

Amsterdam heeft weer eens een primeur wat winkelconcept betreft. Onlangs gingen de deuren open van "2-the-loo", een toiletwinkel. Iedereen kent zelf of van dichtbij het probleem van "hoge nood". In een grote stad moet je dan acuut op zoek naar een café of zoveelste etage van een warenhuis. En, ondanks die toiletjuffrouws, zijn die toiletten niet allemaal even netjes als je thuis gewend bent. Twee slimme ondernemers hebben een gat in de markt ontdekt. In de Kalverstraat is hun eerste toiletwinkel gestart. En er volgen er meer in NL en de rest van Europa. Mijn ondernemersbloed gaat borrelen en ik zit wat te spelen met cijfers. Dan kijk ik op hun website - http://www.2theloo.com/nl - en stel vast, dat wij dat ook zo precies hadden aangepakt. Dit wordt een succes, ben ik van overtuigd. En mocht je eens in de binnenstad van Amsterdam hoge nood krijgen of zelf zo'n winkel wilt beginnen, dan weet je waar je moet zijn. 

1 opmerking:

  1. Hoi jan, dat kan dan wel zijn..toiletten in de kalverstraat, maar als ik een aantal straten daarvan ben verwijderd..moet ik toch een café induiken,in spanje zo fijn dat er in elke supermarkt voor de klant een schoon toilet is, en op elke hoek van de straat een café en zelfs als je het vriendelijk vraagt mag je gebruik maken van een toilet in een winkel, no problema hier, dat heb ik in Oss weleens anders meegemaakt, deed zowat in mijn broek maar het mocht niet ! Misschien dat de amsterdammers toleranter zijn.groetjes van ons Maya

    BeantwoordenVerwijderen