Welkom

Welkom op deze blog waar ik regelmatig wat publiceer over ons huidige leven als pensionados. Afwisselend in Spanje en Nederland (de foto hierboven geeft onze huidige locatie aan). Mijn berichten kunnen verder over alles gaan wat ons (me) zoal bezighoudt. Reageren op een berichtje kan altijd. In de iPod op de blog kun je achtergrondmuziek starten. Als je je email-adres invult (onder het vertaalblokje), krijg je bij elke aanpassing van deze blog automatisch een mailtje.

dinsdag 1 maart 2011

Speechless

Alhoewel The King's Speech momenteel in wel 4 bioscopen in Amsterdam draait, besluiten we gisteravond om maar thuis te kijken. Een mooie afsluiting van de Día de Andalucía. Met dat snelle glasvezelnet heb ik binnen een uur vanuit het blijkbaar nog steeds operationele Pirate's Bay de film op de laptop staan. Sorry, Weinstein Company. Op mijn Apple Led Cinema Display (27") komt de film goed tot zijn recht.


Ik was even bang, dat ik bij het zien van Colin Firth regelmatig moet terugdenken aan zijn hilarische rol als Mr. Darcy in o.a. Bridget Jones's Diary of aan zijn dubbelganger, mijn voormalige kapper uit Heesch, Mark van Herpen. Maar Firth speelt zo goed, hij ís gewoon King George VI. Omdat ik in mijn jeugd ook behoorlijk heb gestotterd en jaren spraaklessen heb gevolgd, spreekt deze film me extra aan. Heel terecht dat de film afgelopen zondag zoveel Oscars heeft gewonnen. Vooral zijn eerste "oorlogsspeech" wordt muzikaal geweldig begeleid. Ik zal nooit het Allegretto van Beethoven's 7e Symphonie (in A, opus 92) meer kunnen horen zonder aan deze filmscene te denken. Wij zijn gisteravond na de film alletwee "speechless".

1 opmerking:

  1. Hoi jan, alweer n goeie film die we willen zien, dat word nog druk straks met downloaden !
    groetjes maya

    BeantwoordenVerwijderen