Welkom

Welkom op deze blog waar ik regelmatig wat publiceer over ons huidige leven als pensionados. Afwisselend in Spanje en Nederland (de foto hierboven geeft onze huidige locatie aan). Mijn berichten kunnen verder over alles gaan wat ons (me) zoal bezighoudt. Reageren op een berichtje kan altijd. In de iPod op de blog kun je achtergrondmuziek starten. Als je je email-adres invult (onder het vertaalblokje), krijg je bij elke aanpassing van deze blog automatisch een mailtje.

vrijdag 18 maart 2011

Pluim voor Vodafone

Ik ben natuurlijk hartstikke tevreden met mijn iPhone4, maar was minder tevreden met de telefoonrekeningen van Vodafone de afgelopen 3 maanden. Bleek, dat de iPhone zo intelligent is, dat ie zelf regelmatig aan "data-roaming" doet. En als dit vernuft van Apple dan als standplaats Spanje heeft, gaat de teller blijkbaar lopen. De facturen waren zo'n € 200= meer dan normaal.
Op internetforums had ik het probleem al snel gedetecteerd. Ik had mijn "data roaming"-knopje in Spanje vergeten uit te zetten. Dezelfde dag werd me dat in de Vodafone-winkel ook nog eens bevestigd. Nou, dat hadden ze me daar ook weleens kunnen vertellen toen ik daar in december j.l. mijn Vodafone-simlockkaartje liet vervangen. Ze verkopen immers sinds enkele maanden die iPhone. Ik wilde toen persé geen internetabonnement, juist vanwege het veelvuldige verblijf in Spanje. Met WIFI heb ik voldoende bereik.
Toch maar eens een (aangetekende) brief naar het hoofdkantoor geschreven met mijn klacht en Vodafone i.v.m. onvoldoende voorlichting aansprakelijk gesteld. Vandaag - na 3 weken - een keurig telefoontje, dat ze mij "uit coulance" een creditnota voor het teveel berekende zullen sturen. 
Of het nou komt doordat ik al ruim 15 jaar klant ben bij Vodafone/Libertel, of  door de acties van Youp, in ieder geval heeft Vodafone dit akkefietje netjes opgelost. En dat mag in deze wereld van ontevreden klanten ook weleens gezegd en gepubliceerd worden..
En natuurlijk is dit berichtje een waarschuwing voor houders van Nederlandse smartphones die over de grens reizen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten