Op internetforums had ik het probleem al snel gedetecteerd. Ik had mijn "data roaming"-knopje in Spanje vergeten uit te zetten. Dezelfde dag werd me dat in de Vodafone-winkel ook nog eens bevestigd. Nou, dat hadden ze me daar ook weleens kunnen vertellen toen ik daar in december j.l. mijn Vodafone-simlockkaartje liet vervangen. Ze verkopen immers sinds enkele maanden die iPhone. Ik wilde toen persé geen internetabonnement, juist vanwege het veelvuldige verblijf in Spanje. Met WIFI heb ik voldoende bereik.
Toch maar eens een (aangetekende) brief naar het hoofdkantoor geschreven met mijn klacht en Vodafone i.v.m. onvoldoende voorlichting aansprakelijk gesteld. Vandaag - na 3 weken - een keurig telefoontje, dat ze mij "uit coulance" een creditnota voor het teveel berekende zullen sturen.

En natuurlijk is dit berichtje een waarschuwing voor houders van Nederlandse smartphones die over de grens reizen.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten