Welkom

Welkom op deze blog waar ik regelmatig wat publiceer over ons huidige leven als pensionados. Afwisselend in Spanje en Nederland (de foto hierboven geeft onze huidige locatie aan). Mijn berichten kunnen verder over alles gaan wat ons (me) zoal bezighoudt. Reageren op een berichtje kan altijd. In de iPod op de blog kun je achtergrondmuziek starten. Als je je email-adres invult (onder het vertaalblokje), krijg je bij elke aanpassing van deze blog automatisch een mailtje.

vrijdag 6 januari 2012

Hoe zo, klagen ?

In El País lezen we vandaag onder de kop "Año nuevo, salario viejo" een lijstje met de uitkeringen van 2012. Het wettelijk minimumsalaris wordt niet verhoogd en blijft op € 641,40 (in NL is dat € 1446,60), het pensioen (AOW) gaat iets omhoog en wordt € 587,00 (in NL € 1003,26). De vergelijking met de WW-uitkeringen laat ik maar even achterwege...
In NL begint iedereen te klagen als de president van de DNB (De Nederlandsche Bank) als toezichthouder van de pensioenfondsen gisteravond op TV meedeelt, dat de gepensioneerden vanaf 2013 rekening moeten houden met een korting van 1 tot 7 procent op hun aanvullende pensioen. Op de AOW wordt volgens minister Kamp voorlopig niet gekort, hooguit zal er wat minder of geen indexatie zijn.
Het wordt tijd, dat in de media in NL eens lijstjes komen van de hoogtes van de uitkeringen in andere Euro-landen. Misschien dat er in het op één na rijkste land van Europa dan wat minder wordt geklaagd.    

1 opmerking:

  1. Klagen? Ik klaag niet en die Spanjaarden verdienen gewoon niet meer dan dat want ze werken er niet voor!
    Wij wachten nog steeds sinds 16 februari op onze 3% terug gaaf een bedrag van 4500 euro (dit is 7x minimumloon voor een spanjaard!) Maar ze hebben het te druk zeggen ze! Mijn inziens, ze werken niet hard genoeg! Maat goed zo heeft ieder land zijn eigenaardigheden! ;-) Tot dinsdag X

    BeantwoordenVerwijderen