Welkom

Welkom op deze blog waar ik regelmatig wat publiceer over ons huidige leven als pensionados. Afwisselend in Spanje en Nederland (de foto hierboven geeft onze huidige locatie aan). Mijn berichten kunnen verder over alles gaan wat ons (me) zoal bezighoudt. Reageren op een berichtje kan altijd. In de iPod op de blog kun je achtergrondmuziek starten. Als je je email-adres invult (onder het vertaalblokje), krijg je bij elke aanpassing van deze blog automatisch een mailtje.

dinsdag 10 januari 2012

Kwestie van smaak

Koningin Beatrix, kroonprins Willem Alexander en prinses Máxima bezoeken tijdens een staatsbezoek in Abu Dhabi een moskee. Beatrix past zich aan aan de dresscode en draagt bij die gelegenheid een fraaie hoofddoek. "Een trieste wanvertoning" en "een symbool van islamisering, onderdrukking en discriminatie van de vrouw". Woorden uit vragen die PVV'er Geert Wilders in de Tweede Kamer stelt aan de regering. Tsja, maar wat is 
eigenlijk een wanvertoning ? Het ziet er inderdaad niet uit. De kledingadviseuse van de majesteit had blijkbaar haar dag niet. Beatrix lijkt zo weggelopen uit een stripboek van Disney. 


Op internet kom ik onderstaande sympathiekere hoofddoek tegen. De hoofddoek als symbool van discriminatie van de vrouw ? Laat me niet lachen, deze vrouw lijkt me ook niet echt onderdrukt.


Het is allemaal een kwestie van smaak.
  
(foto boven : Volkskrant, andere foto : anoniem op internet)


Geen opmerkingen:

Een reactie posten