Welkom

Welkom op deze blog waar ik regelmatig wat publiceer over ons huidige leven als pensionados. Afwisselend in Spanje en Nederland (de foto hierboven geeft onze huidige locatie aan). Mijn berichten kunnen verder over alles gaan wat ons (me) zoal bezighoudt. Reageren op een berichtje kan altijd. In de iPod op de blog kun je achtergrondmuziek starten. Als je je email-adres invult (onder het vertaalblokje), krijg je bij elke aanpassing van deze blog automatisch een mailtje.

maandag 30 januari 2012

Mediterraneo, zo blauw, zo blauw...

Gistermiddag even langs het strand bij Playazo gewandeld om bij Chiringuito Mauri wat te drinken. Als ik die strakblauwe lucht en dito zee, moet ik gewoon een fotootje maken. En krijg dan ineens veel sympathie voor de milieu-groepen die momenteel protesteren tegen de geplande olie- en gasboringen hier vlak uit de kust. In El Sur lezen we, dat de Canadese multinational CNWL Oil volgende winter wil starten met deze boringen. Dat zou dan gebeuren op enkele plaatsen een paar kilometer voor de
kust van Málaga, Almería en


Granada, in de Alboran Sea, zoals de Middellandse Zee ook wel wordt genoemd. 
Die Canadezen schijnen al 35 jaar
een kantoor in Spanje te hebben en nauw samen te werken met het Spaanse oliebedrijf Repsol. Logisch, dat ook de lokale vissers zich hebben aangesloten bij het protest. Als gevolg van te verwachten milieu-effecten zou hun broodwinning in gevaar kunnen komen.
Je moet er toch ook niet aandenken, dat we straks ons visje aan het strand moeten eten met nevenstaand uitzicht....


(bovenste foto genomen met mijn iPhone,
rechterfoto : stockfoto Repsol) 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten