Welkom

Welkom op deze blog waar ik regelmatig wat publiceer over ons huidige leven als pensionados. Afwisselend in Spanje en Nederland (de foto hierboven geeft onze huidige locatie aan). Mijn berichten kunnen verder over alles gaan wat ons (me) zoal bezighoudt. Reageren op een berichtje kan altijd. In de iPod op de blog kun je achtergrondmuziek starten. Als je je email-adres invult (onder het vertaalblokje), krijg je bij elke aanpassing van deze blog automatisch een mailtje.

donderdag 12 januari 2012

Luna menguante

De druiven moeten nodig worden gesnoeid. Ik sta te popelen om vandaag al te beginnen. Maar het beste is toch nog even te wachten, tot 15 januari a.s. Dan is het namelijk luna menguante, afnemende maan. Dat is tenminste het advies van de boeren hier in de vallei. Dus doen we dat dan maar en beperken we ons vandaag tot het plukken van wat citroenen en avocado's. 
Het is - na weken lang bijna zomerse warmte hier - vandaag flink afgekoeld. Het is windstil met af en toe wat zon. Als de zon achter de wolken zit wordt het slechts 14 graden. Dus met een snorrende houtkachel ideaal om te lezen. Mike leest De Vliegenvanger (van Ravelli), ik ben bezig in Bonita Avenue (van Peter Buwalda). 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten