Welkom

Welkom op deze blog waar ik regelmatig wat publiceer over ons huidige leven als pensionados. Afwisselend in Spanje en Nederland (de foto hierboven geeft onze huidige locatie aan). Mijn berichten kunnen verder over alles gaan wat ons (me) zoal bezighoudt. Reageren op een berichtje kan altijd. In de iPod op de blog kun je achtergrondmuziek starten. Als je je email-adres invult (onder het vertaalblokje), krijg je bij elke aanpassing van deze blog automatisch een mailtje.

donderdag 23 augustus 2012

Festival Tres Culturas 1

Als ik vanochtend vroeg bij Malcolm, onze oude Engelse buurman aan de Loma de los Perros, snoeihout ga ophalen, ligt er nog een wolkendeken tegen ons mooie bergdorp aan. Bij hem in de vallei heb ik maar enkele meters zicht ! De felle zon heeft tegen elf uur gezorgd voor een strakblauwe hemel. Het is weer tegen de 39 graden, maar gelukkig met een lage vochtigheidsgraad. In de middag zoeken we de koelte binnen op en we proberen de kleinkids te wennen aan een siësta. Lukt niet.
Vandaag begint het vier dagen durende Festival Tres Culturas. 's Avonds gaan we het dorp in om van het festival te gaan genieten. Het is dan nog 30 graden.




 
We zien bij het grote podium op Plaza Tres Culturas nog net de generale repetitie van de dansgroep Iberica de Danza. Hun optreden begint pas tegen twaalven, dat trekken de kleinkids echter niet meer... Op de terugweg pakken we nog wat bebidas en tapas.   
Voor een film-impressie van de eerste festivaldag klik hier

Geen opmerkingen:

Een reactie posten