Welkom

Welkom op deze blog waar ik regelmatig wat publiceer over ons huidige leven als pensionados. Afwisselend in Spanje en Nederland (de foto hierboven geeft onze huidige locatie aan). Mijn berichten kunnen verder over alles gaan wat ons (me) zoal bezighoudt. Reageren op een berichtje kan altijd. In de iPod op de blog kun je achtergrondmuziek starten. Als je je email-adres invult (onder het vertaalblokje), krijg je bij elke aanpassing van deze blog automatisch een mailtje.

woensdag 1 augustus 2012

Mannetjes

Het is misschien ook wel een beetje in zijn eigen belang. Maar toch doet ie het. 's Morgens vroeg bij opgaande zon maakt kleinzoon Robbe het zwembad schoon. Prima hoor, zo'n mannetje.


Eergisteren met Marcel mijn huurauto weer teruggebracht bij Europcar. Daarna naar Autotalleres Gamar in Vélez-Málaga de Nissan X-Trail opgehaald. Werd ook wel tijd. Vanaf 5 juli j.l. stond de wagen daar i.v.m. de pech gepar- keerd. Het benodigde onderdeel (grupo trasero completo) moest via Barcelona uit Amsterdam (!) komen. Mijn all-risk verzekering (Reale) heeft in eerste instantie mijn claim afgewezen met als argument "schade te wijten aan onvoldoende onderhoud". Dus bezwaar gemaakt, alle facturen vanaf 2007 en het onderhouds- boekje gescand en gemaild naar hen. Gisterochtend is de perito (expert) nog eens bij de garage langs geweest en heeft foto's gemaakt van het kapotte onderdeel. Met Marcel heb ik het (aluminium ?) huis van de transmissiebak achter bekeken. Het was compleet in tweeën gescheurd. Dat moet gebeurd zijn door iets van buitenaf, een slag van een steen o.i.d. Hopelijk verandert Reale door de opinión segunda van het expert-mannetje hun besluit en gaan ze me die bijna 4.000 euro betalen......
Intussen zijn we natuurlijk weer helemaal blij met de Nissan. Met zo'n 1100 cc huurautootje was het de afgelopen weken hier in de bergen maar behelpen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten