Welkom

Welkom op deze blog waar ik regelmatig wat publiceer over ons huidige leven als pensionados. Afwisselend in Spanje en Nederland (de foto hierboven geeft onze huidige locatie aan). Mijn berichten kunnen verder over alles gaan wat ons (me) zoal bezighoudt. Reageren op een berichtje kan altijd. In de iPod op de blog kun je achtergrondmuziek starten. Als je je email-adres invult (onder het vertaalblokje), krijg je bij elke aanpassing van deze blog automatisch een mailtje.

zondag 26 juni 2011

De oplossing voor Griekenland en voor ons

Alweer enige tijd ben ik een fan van de chef economie van Elsevier, drs. Marike Stellinga. Ik lees veel van haar colums en volg haar in praatprogramma's op TV. Ze weet als weinig andere zogenaamde deskundigen complexe economische problemen te duiden. En niet alleen dat, maar ze presenteert ook vaak oplossingen. In één van haar laatste publicaties in Elsevier (ze stapt binnenkort over naar de NRC) komt ze met haar oplossing van het probleem Griekenland. Al is het eerder gedaan door de toenmalige Amerikaanse minster van Financiën, Nicolas F. Brady.


Het Brady-plan waarmee in de jaren tachtig de problemen in Latijns-Amerika werden opgelost. Goed plan. Klik voor het makkelijk te lezen Elsevier-artikel op de volgende link : Stop-met-deze-poppenkast-Jan-Kees  

Voor iedereen die nu het spoor bijster is en een gezond wantrouwen heeft jegens diverse politici in NL en Europa.

1 opmerking:

  1. Donald en ik zijn van mening dat mw stellinga onvoorstelbaar arrogant is.

    BeantwoordenVerwijderen