Welkom

Welkom op deze blog waar ik regelmatig wat publiceer over ons huidige leven als pensionados. Afwisselend in Spanje en Nederland (de foto hierboven geeft onze huidige locatie aan). Mijn berichten kunnen verder over alles gaan wat ons (me) zoal bezighoudt. Reageren op een berichtje kan altijd. In de iPod op de blog kun je achtergrondmuziek starten. Als je je email-adres invult (onder het vertaalblokje), krijg je bij elke aanpassing van deze blog automatisch een mailtje.

zaterdag 25 juni 2011

Tweede leg

We kennen allemaal wel mannen die in een nieuwe relatie met een tweede en jongere vrouw opnieuw vader worden. Met het sympathieke begrip “tweede leg” wordt dit fenomeen aangeduid. Zal me niets verbazen als het ook al in de Dikke Van Daele is opgenomen. Neen, mijn bericht van vandaag gaat niet over die gelukkige vaders. Maar over enkele gevleugelde huisgenoten hier. Voordat we begin juni naar NL gingen kregen de jonge musjes uit wel drie nesten op onze patio hun vlieglessen. 
Nu we deze week wat nesten willen opruimen - er zit er bv één in de luchtafvoerpijp van onze geijser - zien we, dat de mussen weer een nest jonkies hebben. Hoezo gezond leefklimaat ? 
Als in Nederland de temperaturen boven de 30 graden komen, hoor je al snel de opmerking "de mussen vallen van het dak". Vandaag is het hier in Zuid Spanje ruim 38 graden. Niks last van de warmte, de mussen vliegen af en aan.  





Geen opmerkingen:

Een reactie posten