Welkom

Welkom op deze blog waar ik regelmatig wat publiceer over ons huidige leven als pensionados. Afwisselend in Spanje en Nederland (de foto hierboven geeft onze huidige locatie aan). Mijn berichten kunnen verder over alles gaan wat ons (me) zoal bezighoudt. Reageren op een berichtje kan altijd. In de iPod op de blog kun je achtergrondmuziek starten. Als je je email-adres invult (onder het vertaalblokje), krijg je bij elke aanpassing van deze blog automatisch een mailtje.

woensdag 29 juni 2011

Identiteitsonderzoek


Op Facebook raakte ik onlangs “bevriend” met een zekere Miriam Castenmiller, wonende in Guadalajara in Mexico. Leuk om met een naamgenoot in het Spaans te communiceren. Omdat ik af en toe wat op internet snuffel naar de geschiedenis van de familie Castenmiller - waar liggen onze roots etc. - was ik natuurlijk ook benieuwd naar deze Mexicaanse tak van onze familie. 
Wat blijkt, na informatie van Marcel en van haarzelf ? Deze Miriam is een “fashionista” (modefreak) en zeer enthousiaste fan van neef Marcel, die als fotomodel furore maakt (www.marcelcastenmiller.com). Marcel - die inmiddels op de 19e plaats staat van ‘s werelds top50 modellen - heeft alleen op Facebook al meer dan 2.000 fans. Miriam heeft uit bewondering virtueel zijn (en onze) achternaam aangenomen. Het komt nog al eens voor. Ja het is hard mensen, maar ik heb met de “unfriend-button” dit vrolijke Mexicaanse meisje maar uit mijn Facebookbestand gehaald.
Onze wereld (de virtuele, maar ook de echte) schijnt er steeds meer één te worden van schijnidentiteiten. Tijdens mijn zwemuurtje vandaag laat ik mijn gedachten gaan over welke identiteit ik op internet (Facebook, Skype, Twitter, etc) eens zou kunnen gaan aannemen. Na mijn 98ste baantje besluit ik, dat ik tevreden genoeg ben met die op mijn paspoort en besluit het maar zo te laten. Dus als jullie me tegen komen op internet, dan ben ik het zelf. ¡ Soy yo ! Ik heb geloof ik niet van die rare fans die zich ineens Jan Castenmiller gaan noemen. Maar waarschuw me even, zodra je er één tegenkomt.

2 opmerkingen: