Welkom

Welkom op deze blog waar ik regelmatig wat publiceer over ons huidige leven als pensionados. Afwisselend in Spanje en Nederland (de foto hierboven geeft onze huidige locatie aan). Mijn berichten kunnen verder over alles gaan wat ons (me) zoal bezighoudt. Reageren op een berichtje kan altijd. In de iPod op de blog kun je achtergrondmuziek starten. Als je je email-adres invult (onder het vertaalblokje), krijg je bij elke aanpassing van deze blog automatisch een mailtje.

donderdag 25 augustus 2011

Belangrijk in het leven

"Waarom zijn we vergeten wat belangrijk is in het leven?" Onder die titel hield Rob Riemen onlangs een interessant college voor bezoekers aan Lowlands 2011. Hij eindigde zelfs met een oproep tot verzet. Verzet tegen domheid. Op internet kom ik zojuist zijn hele verhaal tegen. Staat op coolpolitics.nl 
Riemen is theoloog, essayist en oprichter van het Nexus-instituut. Met hem als voormalig klant van mij in de negentiger jaren heel wat interessante gesprekken gevoerd aan de balie bij Sunday's in Den Bosch.

Na lezing van zijn betoog op Lowlands werkt mijn brein - zelfs hier in de Andalusische hitte - op volle toeren. Voor enige lichamelijke activiteit is het - los van een uur baantjes trekken in het zwembad - vandaag met ver boven de 36 graden te warm. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten