Welkom

Welkom op deze blog waar ik regelmatig wat publiceer over ons huidige leven als pensionados. Afwisselend in Spanje en Nederland (de foto hierboven geeft onze huidige locatie aan). Mijn berichten kunnen verder over alles gaan wat ons (me) zoal bezighoudt. Reageren op een berichtje kan altijd. In de iPod op de blog kun je achtergrondmuziek starten. Als je je email-adres invult (onder het vertaalblokje), krijg je bij elke aanpassing van deze blog automatisch een mailtje.

zaterdag 13 augustus 2011

Onze gastvrijheid kent zijn beperkingen

Vandaag blijkt een 5e gast zich hier te hebben gevestigd. Een ongenode gast wel te verstaan. Na een van de vele douchebeurten per dag spoel ik vanochtend deze Spaanse teek van mijn lichaam. Waarschijnlijk meegelift vanuit mijn moestuin beneden of vanuit de Rio Chillar. Toch blijven we de korte broek dragen. En iedereen hier let nog eens extra op zijn lichaam. Via het afvoerputje heeft deze veroorzaker van de ziekte van Lyme inmiddels het pand weer verlaten. We zijn weer met zijn zessen. 
Overigens hebben we momenteel nauwelijks last van insecten. Heerlijke avonden zonder muggen en het aantal wespen valt dit jaar ook mee, of het moet komen omdat we de afgelopen weken elk wespennest stelselmatig hebben verwijderd. Het aantal gekko's dat 's avonds op het terras actief is, is t.o.v. vorig jaar verdubbeld. 

2 opmerkingen: