Welkom

Welkom op deze blog waar ik regelmatig wat publiceer over ons huidige leven als pensionados. Afwisselend in Spanje en Nederland (de foto hierboven geeft onze huidige locatie aan). Mijn berichten kunnen verder over alles gaan wat ons (me) zoal bezighoudt. Reageren op een berichtje kan altijd. In de iPod op de blog kun je achtergrondmuziek starten. Als je je email-adres invult (onder het vertaalblokje), krijg je bij elke aanpassing van deze blog automatisch een mailtje.

maandag 8 augustus 2011

Waarom alles leuk moet zijn ?

Onder bovenstaande kop staat in de Nederlandse Cosmopolitan van afgelopen maand een leuk artikel over m.n. vrouwen van de zogenoemde Y-generatie. Hierin een vraaggesprek van de redaktie met de deskundige : organisatiepsycholoog en dochter Kim. 


Geïnteresseerd ? Klik dan op deze link :
interview met Kim (download het) en lees het hele artikel. 


Die Y-generatie zal zo te lezen niet snel in opstand komen tegen de huidige leiders van onze regeringen. Als wij, de babyboomers van nu - toen in de zestiger jaren - geconfronteerd waren met de huidige leiders, dan was het echt niet leuk meer. Wij streden in 1968 voor democratie en inspraak, de rest zou vanzelf komen... Misschien valt er toch wel iets te leren van die Y-generatie. 

1 opmerking:

  1. Leuk ('vind ik leuk generatie') artikel. Veel herkenning, ook voor mij als late babyboomer.

    BeantwoordenVerwijderen