Welkom

Welkom op deze blog waar ik regelmatig wat publiceer over ons huidige leven als pensionados. Afwisselend in Spanje en Nederland (de foto hierboven geeft onze huidige locatie aan). Mijn berichten kunnen verder over alles gaan wat ons (me) zoal bezighoudt. Reageren op een berichtje kan altijd. In de iPod op de blog kun je achtergrondmuziek starten. Als je je email-adres invult (onder het vertaalblokje), krijg je bij elke aanpassing van deze blog automatisch een mailtje.

vrijdag 18 november 2011

Soltero

We kennen zijn echte naam niet. Hij is soltero (vrijgezel) en dat is ook zijn apodo (bijnaam) hier in de campo. Hij is eigenaar van een stuk land dat tegen de 15.000 m2 moet lopen en waar wij vanaf ons terras pal op kijken. Er staan honderden olijfbomen, enkele avocado's en tegen de hellingen wat druiven. Ook al is hij de 65 jaar al enige tijd gepasseerd, onze soltero werkt nog elke dag op zijn land. En elke dag is elke dag : 7 dagen in de week, het hele jaar door. Hij komt als de zon opgaat en werkt tot rond 14.00 uur. Geen vakanties. Alleen bij stortregens laat hij het afweten. Enkele jaren geleden is zijn mula (muilezel) overleden en sindsdien berijdt hij een quad (de rode op de foto van vanochtend). Als ik bezig ben op ons stukkie land en ik hoor zijn quad vertrekken, is het voor mij het teken van "lunchtijd" en aanleiding om weer naar boven te gaan. De soltero gebruikt geen machines, met de hand houdt hij zijn hele finca bij, onkruidbestrijding, snoeien, etc. Zijn boomgaard ligt er dan ook als een plaatje bij. Het is een aardige man en we zwaaien altijd. Volgens Antonio woont de soltero in het oude gedeelte van het dorp. Maar wij hebben hem daar nog nooit gezien. 
Afgelopen nacht heeft het licht geregend, de dag begint met een flets zonnetje en wolken. Met 16 graden voelt het fris aan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten