Welkom

Welkom op deze blog waar ik regelmatig wat publiceer over ons huidige leven als pensionados. Afwisselend in Spanje en Nederland (de foto hierboven geeft onze huidige locatie aan). Mijn berichten kunnen verder over alles gaan wat ons (me) zoal bezighoudt. Reageren op een berichtje kan altijd. In de iPod op de blog kun je achtergrondmuziek starten. Als je je email-adres invult (onder het vertaalblokje), krijg je bij elke aanpassing van deze blog automatisch een mailtje.

maandag 25 april 2011

Aan het werk..

De afgelopen dagen is er hier behoorlijk wat regen gevallen. "En abril, aguas mil", zeggen de dorpelingen. Iedere druppel regen die in deze tijd van het jaar valt, is duizend druppels waard. Toch is het prettig vanochtend weer wakker te worden van de opkomende zon, het is onbewolkt. 


Neen, de Spanjaarden kennen geen Tweede Paasdag. Ook deze campesino moet eraan geloven, vanochtend aan het werk dus. Afdalen naar de wijngaard en verder gaan met waar ik vorige week was gebleven. Er moet nog een behoorlijk stuk onkruidvrij worden gemaakt. Alles, dus ook het onkruid, groeit als een gek. Deze foto's zijn van een uurtje geleden. Er is al een stuk schoon, nu de rest nog.... 
Enkele wijnboertjes om ons heen, zoals die naast Antonio (zie rechter foto), hebben hun wijnveld al op orde. Ik moet dus echt aan de bak.











Geen opmerkingen:

Een reactie posten