Welkom

Welkom op deze blog waar ik regelmatig wat publiceer over ons huidige leven als pensionados. Afwisselend in Spanje en Nederland (de foto hierboven geeft onze huidige locatie aan). Mijn berichten kunnen verder over alles gaan wat ons (me) zoal bezighoudt. Reageren op een berichtje kan altijd. In de iPod op de blog kun je achtergrondmuziek starten. Als je je email-adres invult (onder het vertaalblokje), krijg je bij elke aanpassing van deze blog automatisch een mailtje.

vrijdag 1 april 2011

Heimwee naar varkensvlees


Jarenlang hebben we in een regio gewoond met ‘s werelds dichtsbevolkte populatie aan varkens. In de tachtiger jaren met meer dan 100 per km2 ! In die jaren kon je geld verdienen in de bouw óf in de intensieve veeteelt. Met een beetje hulp van de RABO en lokale CDA-bestuurder stond er in no-time overal in Oost Brabant een gigantische varkensstal. De varkens stonden in te kleine ruimtes binnen, ze konden geen zonlicht verdragen. De Veghelse Cehave leverde dusdanig varkensvoer, dat varkensvlees steeds meer naar vis begon te smaken. Niet lang daarna zijn we vrijwel gestopt met het eten van varkensvlees. Geen karbonades en schnitzels meer die nergens naar smaakten en waarvan uit allerlei onderzoeken bleek, dat het ook nog eens slecht voor je lichaam was. De Koran verbiedt de moslims niet voor niets varkensvlees te eten. 
Maar als ik deze scharrelvarkens afgelopen week bij boerderij 't Geertje in Zoeterwoude, buiten in de aarde zie wroeten krijg ik bijna weer trek in een varkenshaasje !

Geen opmerkingen:

Een reactie posten