Welkom

Welkom op deze blog waar ik regelmatig wat publiceer over ons huidige leven als pensionados. Afwisselend in Spanje en Nederland (de foto hierboven geeft onze huidige locatie aan). Mijn berichten kunnen verder over alles gaan wat ons (me) zoal bezighoudt. Reageren op een berichtje kan altijd. In de iPod op de blog kun je achtergrondmuziek starten. Als je je email-adres invult (onder het vertaalblokje), krijg je bij elke aanpassing van deze blog automatisch een mailtje.

donderdag 28 april 2011

Hoeveel soorten groen tel jij ?

Als ik zo kijk naar mijn vrijwel onkruidvrije bancales (terrassen) met fruitbomen valt me op hoeveel soorten groen er eigenlijk bestaan. Het is nu wel de mooiste tijd van het jaar. De grond is donker en nog vochtig van de regen van vorige week. Alles loopt enorm uit. Er kan in mei nog een buitje vallen, maar dan is het hier wel gedaan met de neerslag. Tot begin oktober. De hele zomerperiode is hier dan de overheersende kleur : geel. De kleur van de droogte, Allen de geïrrigeerde mango- en avocado-plantages kleuren het landschap dan nog wat groen. 
Nog dagelijks haalt Eduardo mijn onkruid op voor zijn paarden en laat dan ook regelmatig zakken paardenmest achter. Ook de moestuinen worden er flink mee bemest. We hebben nog een paar dagen om legaal vuur te mogen stoken, dus vandaag gaat de fik in nog twee bergen snoeihout.
Het wijnveld is nog niet helemaal onkruidvrij, dus van lui achterover hangen komt nog even niets. Buurman Antonio, die me als biologisch boertje, zo ziet zwoegen biedt aan er even met de "liquido" overheen te gaan. Een spuitfles met gif op je rug ? Ik bied nog weerstand. Maar of dat volgend jaar nog ook zo is ?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten