Welkom

Welkom op deze blog waar ik regelmatig wat publiceer over ons huidige leven als pensionados. Afwisselend in Spanje en Nederland (de foto hierboven geeft onze huidige locatie aan). Mijn berichten kunnen verder over alles gaan wat ons (me) zoal bezighoudt. Reageren op een berichtje kan altijd. In de iPod op de blog kun je achtergrondmuziek starten. Als je je email-adres invult (onder het vertaalblokje), krijg je bij elke aanpassing van deze blog automatisch een mailtje.

zaterdag 9 april 2011

Paardenvoer

Sinds gisteren heb ik extra mankracht bij het schoonmaken van mijn boomgaard. Het is Eduardo die vlakbij Hotel Rural een cortigo heeft en enkele paarden houdt. In deze tijd van het jaar struint hij - gewapend met sikkel - op zijn quad door de campo op zoek naar vers voer voor zijn paarden. Maar hij is kieskeurig. Hij wil uitsluitend "herba" (onkruid) afsnijden op onbespoten land. Mijn buurman Antonio had hem verteld, dat wij biologisch "boeren" en dus geen "liquido" (gifspuiter) gebruiken. Dus Eduardo meldde zich gisteren, vroeg onze toestemming en begon gelijk de nodige herba af te snijden. Hij reed af en aan om zijn paardenvoer af te leveren. Hij toonde zich zeer geïnteresseerd om ook de stapels onkruid die er al liggen vandaag en de komende dagen mee te nemen. Scheelt mij weer heel wat werk, ik hoef niets te verbranden etc. Binnenkort zal ik zijn stallen eens gaan bezoeken. Zeker weten, dat daar de mooiste paarden van het dorp staan. Gevoederd door Casa Domingo !  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten